Julia och Golden Tex

Hej! 
Mitt namn är Julia Segedal och jag är 16 år. Jag har precis börjat första året på gymnasiet på Handel och Adiministrationsprogrammet och jag trivs verkligen! Jag är en sprallig och glad tjej som älskar att skratta, har fruktansvärt dålig humor och är bara allmänt störtskön! Jag brinner för ridsporten men tycker även om att hänga med kompisar, fotografera och lyssna på musik.
 
Innan denna bloggen har jag haft ett antal men både jag och Julia Axelsson älskar att blogga och vi brinner för att nå ut till alla läsare och jag vill visa vad jag kan och vara en inspiration för andra! Jag har hållt på med hästar nästan hela mitt liv och red på ridskola i 7 år innan jag började rida privathästar 2010. Den 18 Juli blev jag ägare till min nuvarande guldklimp Golden Tex! 

Golden Tex

Golden Tex eller Tex som han kallas är en D-ponny av den lite grövre modellen. Han fyllde 15 år den 20 Maj och är raserna Connemara, New forest och arab och blir då klassad som Svensk ridponny. Tex är en riktigt guldklimp, han är världens snällaste och är aldrig elak eller gör aldrig någon illa. Tex är väldigt lat av sig men om man får väckt honom så blir han som en gud att rida men bäst av allt tycker han om att få springa på fält och traska runt ute i skogen, då blir han en riktigt pigg ponny! 

Innan jag köpte Tex hade jag honom som halvfoderhäst och hade honom 5 dagar i veckan, men tillsist kunde inte ägarna ha kvar honom och då bestämde vi att vi skulle köpa honom och det var det bästa beskedet i hela mitt liv! Tex är som en bästa vän, han finns alltid där och är så go! Vi har gått igenom mycket jag och han men vi har alltid tagit oss igenom det och Tex är den bästa som finns! 

Jag hoppas ni vill ta del av våran resa i motgångar och framgångar! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0