Lite motgång

Idag var ett sådant pass som var helt okej, absolut inte dåligt men inte grymt heller utan något där emellan. Han seg precis som jag hade förutspått och jag red med sadel för att det var så kallt och jag ville ha ett ländtäcke på honom. Så jag kom inte riktigt åt honom. Så i början i skritten och speciellt i traven var han riktigt seg och det var inte så lätt att väcka honom. Men när jag tog av ländtäcket när han var uppvärmd blev det lite skillnad, kunde hjälpa till med spöt då han kände att jag petade på honom och då gick det lite bättre iallafall. 
 
Jag tränade även lite fattningar och vissa satt riktigt bra och ibland tog han lite längre tid på sig, ibland när jag skulle fatta galopp från skritt tog han några trav steg och ibland inte så fattningar får jag träna på mera. Men han skötte sig helt okej och någon gång måste det gå sådär annars är det inte lika kul att ha ett bra pass! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0